Hva er fysio-pilates?

Fysio-Pilates er en trygg og trendy treningsform som passer for alle, enten man er i god fysisk form, er utrent eller har plager med rygg, nakke/skuldre e.l. Det er en god treningsform å benytte dersom målet er å forebygge muskel- og skjelettplager.

Treningen passer for både kvinner og menn, unge og eldre. Treningen foregår i en liten gruppe (8-12 deltakere), slik at vi kan følge opp hver enkelt på en trygg og god måte, og gi så individuelt tilpasset instruksjon som mulig. Treningen kan foregå som en flyt-time der alle følger samme hovedprogram, eller som en time der deltakerne hovedsakelig jobber med individuelle programmer.

Fysio-Pilates er en fornyelse av den tradisjonelle pilatestreningen. De fleste øvelsene har blitt brutt ned for å gi en mer trinnvis oppbygning, og nye øvelser har kommet til. Dette gjør metoden til et egnet redskap enten du er frisk eller har fysiske plager. I treningen vektlegger vi spesielt å styrke de dype musklene rundt mage og rygg, og å balansere de ulike muskelgruppene mot hverandre. Det er viktig å ha sterk holdningsmuskulatur for å avlaste de store musklene våre som har en tendens til å ta overhånd, føre til overbelastning, og etterhvert gi opphav til smerter og ubehag. Vi jobber også mye med pust, avspenning og holdning.

Atmosfæren under treningen preges av stillhet og konsentrasjon. Samtidig som du bygger opp kroppen vil du kjenne at øvelsene gir ro og avspenning. Vi ønsker å gi deg et lite «pusterom» i hverdagen. Deltakerne får også et individuelt tilpasset treningsprogram til hjemmetrening. Vi deler treningen opp i nivå1 og nivå 2. Det kan anbefales å gå nivå 1 kurs flere ganger for å styrke kroppen ytterligere eller dersom du merker at dette nivået er riktig for kroppen din nå.

Instruktøren vil gi deg råd om når det er riktig å gå videre til neste nivå eller til en annen type trening.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.